top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverAnouck Stessens

Week 7: De tweede week vakantie

Na een drukke week op de Garden Route vol activiteiten kwam nu een iets 'rustigere' week terug in het ondertussen al bekende Kaapstad.


Maandag 25/03

Maandag ochtend was ik al vroeg wakker. Omdat ik de slaap echt niet meer kon vinden, besloot ik op te staan en al aan het ontbijt te beginnen. Ik dekte de tafel en zette een best uitgebreid ontbijtje klaar voor ons drietjes. Helaas sliepen Justine en Robin die dag net lekker lang uit en was al mijn werk dus voor niets. Ik ontbeet dan maar even alleen en begon daarna aan wat werk voor school. Wanneer iedereen wakker was, deden we de was, boodschappen, rustten we allemaal nog wat en was ik weer een tijdje bezig met het ordenen van alle foto's op mijn laptop. Geen erg actieve dag dus.

Ontbijt

In de namiddag kreeg ik een berichtje van de meisjes uit Venda, die op roadtrip waren in Kaapstad, of we 's avonds met z'n allen samen wilden gaan eten. Super leuk idee! We maakten ons klaar en spraken af in 'Den Anker' in Waterfront. Daar hebben we maar liefst drie en een half uur gegeten en gebabbeld! We hadden dan ook heel veel te vertellen over hoe het in de twee steden is en wat we allemaal al gedaan, gezien en beleefd hadden. Het was erg leuk om hen weer eens even terug te zien!

Toen we terug thuis waren na het etentje deden Justine en ik poging twee om de eerste Harry Potter film uit te kijken. We haalden allebei het einde wéér niet...


Dinsdag 26/03

Dinsdag stonden Justine en ik 08u45 al op om Christine, een vriendin van Elise en Justine, te gaan halen aan het vliegveld. Zij gaat hier een verkorte stage lopen op een lagere school in Blouberg en zal samen met Elise in een B&B verblijven. We brachten haar eerst naar haar B&B om haar spullen af te zetten en de huisbazin al eens te ontmoeten. Daarna belden Elise en Chantal ons op o te vragen of we de Lion's Head mee wilden gaan beklimmen. Omdat Justine en ik niet echt gekleed en voorbereid waren op een hike, brachten we Christine, die wel mee wou, naar de bushalte waar Elise en Chantal haar stonden op te wachten. We reden terug naar huis, aten een lichte lunch en besloten om samen rustig even film te kijken. Zoals gewoonlijk viel Justine na nog geen tien minuten alweer in slaap. Dan besloot ik maar om mezelf even nuttig te maken door alle foto's van op mijn gsm te uploaden en al mijn kosten van de voorbije weken even op een rijtje te zetten. Totdat we plots opgebeld werden door Chantal...

Nadat Elise en Christine wat foto's hadden genomen op de top van Lion's Head, begonnen ze weer aan de afdaling. Na nog geen twee meter sloeg Elise plots haar voet om. Ze kon er écht niet meer op steunen en geraakte dus niet mer naar beneden... Ze belden Chantal op die niet halverwege was teruggedraaid en beneden stond te wachten. Zij belde op haar beurt ons dan weer op om het te komen helpen. Doordat Elise op de top van de berg stond (of zat nu), moest ze met de helikopter naar beneden gehaald worden. Christine mocht echter niet mee en moest dus helemaal alleen de wandeling van een dik uur terug naar beneden doen. Elise werd dus in de helikopter gehesen en aan de voet van de berg weer afgezet. De helikopter landde echt midden op de rijbaan waardoor al het verkeer moest wachten. Justine, Chantal en ik mochten dan als enigen wel even door met de auto om haar op de pikken. Justine en Chantal brachten Elise naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis terwijl ik beneden aan de berg wachtte op Christine. Eenmaal beneden kwam Justine ons weer oppikken en reden we allemaal naar het ziekenhuis waar we (heel lang) wachtten op de resultaten van de foto's die ze genomen hadden. Uiteindelijk kregen we het nieuws dat er niets gebroken was, maar dat er wel een stukje bot gescheurd was en ook iets aan haar ligamenten. Dat is toch wat we er van konden maken want echt duidelijk was het niet.

Verder gebeurde er die dag niet veel spectaculairs meer. Robin vertrok voor een paar dagen naar Kruger met haar ouders en Justine en ik deden een poging om onze Harry Potter marathon verder te zetten. Van het woord 'poging' kan je denk ik al wel afleiden dat het ons dus weer niet gelukt was om wakker te blijven...


Woensdag 27/03

Woensdag hadden we met Christine, Elise en Chantal afgesproken om naar Chaman's Peak, een berg tussen Houtbaai en Noordhoek, te rijden. Daar heb je de Chapman's Peak Drive die je helemaal met de auto kan rijden. Super mooie uitzichten daar normaal! Helaas hadden we die dag net weer pech... De weg was afgezet omdat men bezig was aan de vegetatie. JAMMER! We besloten dan maar om terug te rijden. Onderweg zagen we een leuk kasteel in de bergen (het Lichtenstein Castle Guest House). We wilden er even een kijkje gaan nemen en probeerden dus de weg te vinden. Na een paar mislukte pogingen, besloten we iemand te vragen hoe we er konden geraken. De man wist ons te vertellen dat je er moet uitgenodigd worden omdat het een privélandgoed is. Ook pech dus...

Na dus al twee keer teleurgesteld te zijn, reden we maar door naar Kirstenbosch om er te gaan wandelen en een terrasje te doen in de botanische tuin. We wilden de shuttle tour nemen voor Elise omdat ze niet zo veel kon wandelen met haar krukken, maar die zat (surprise surprise) al helemaal vol. We zochten dus een leuk plekje op het terras van Moyo (een restaurant) en aten en dronken er wat. Nadien maakten we een wandeling door de super tuin en trokken we natuurlijk ook weer een hele hoop foto's. De dag eindigde dus toch nog heel leuk!

Nadat we uitgefotografeerd waren, brachten we iedereen terug naar huis en keerden we terug naar de residentie. Om 19u had ik een gesprek met mijn stagebegeleidster van de UCLL in Diepenbeek. We babbelden over mijn ervaringen, belevenissen en andere zaken hier op ons schooltje. Na alle Skype gesprekken was het eindelijk tijd om te eten en rustig een filmpje te kijken.


Donderdag 28/03

Justine en ik sliepen lekker uit. Deze dag hadden we eigenlijk echt niets gepland, buiten 's avonds het concert van niemand minder dan Ed Sheeran!! Het enige wat ik die dag dus deed was werken voor school en mezelf klaarmaken voor de avond. Vol ongeduld en met heel veel goesting wachtte ik tot Jade, Yasmien en Marie klaar waren in het lab en me kwamen oppikken. We stopten nog snel in Waterfront om wat te eten en wandelden daarna door naar het Green Point Stadium voor het concert van Ed Sheeran met al voorprogramma Passenger(!!). Het was een super leuke avond! Iedereen heeft met volle teugen genoten van het concert en elkaars gezelschap. Ik zou mijn Kaapstadsfamilie echt al niet meer kunnen missen! Wat een toppers!

@Ed Sheeran concert











Na het optreden namen we thuis afscheid van Yasmien die de volgende ochtend voor twee weken op vakantie zou vertrekken met haar vriend.


Vrijdag 29/03

Vrijdag was een hele rustige dag. Na een beetje uitgeslapen te hebben, at ik rustig mijn ontbijt en werkte ik voor school. Na een paar uurtjes kwam Younas even (lees: twee uur) op bezoek. We babbelden wat en namen nadien afscheid van Jade die ook op vakantie vertrok met haar familie. 's Avonds aten Marie, Lorianne, Younas en ik gezellig samen. Later kwamen Soshène en Clement ook nog even langs. Eenmaal terug op mijn kamer werkte ik mijn volgende blogpost nog af, keek ik nog even het einde van een film (was de vorige keer weer in slaapgevallen...) en daarna was het al tijd om te gaan slapen.


Zaterdag 30/03

Mijn zaterdagochtend bestond ook uit uitslapen en blog schrijven (ik doe precies niets anders denk ik soms). Nadien besloten we te gaan brunchen op de Old Biscuit Mill food market.


Na de uitgebreide brunch, waar we ook echt onze tijd voor namen, gingen Marie, Justine, Younas, Lorianne en ik door naar Company's Garden: een park in het centrum van Kaapstad. Daar wandelden we wat rond tot we een museum tegen kwamen: de South African National Gallery. Dat is de nationale kunstgalerie van Zuid-Afrika in Kaapstad. In het museum stonden en hingen een hele boel hedendaagse kunstwerken. Niet écht mijn ding, maar wel interessant om eens gezien te hebben.


Zondag 31/03

Zondag stonden we al vroeg op. Om 7u30 ging de wekker al af om naar Lion' Head te vertrekken. Dat stond op onze planning voor de voormiddag. De naam'Lion's Head' zou gekozen zijn door de vorm van de berg. Die zou moeten lijken op een zittende/liggende leeuw. Ik zie het nog steeds niet...



Na en leuke, gezellige hike naar boven (met echt klimmen ook, best eng) en naar beneden, was het om 12u30 al weer tijd om terug naar huis te gaan zodat iedereen zich kon klaarmaken voor de avond. Om 15u zouden we alweer vertrekken richting Waterfront om er wat te gaan eten. Toen Robin en ik de auto parkeerden, zagen we opeens dat twee van onze wieldoppen weg waren... Beide aan dezelfde kant. Eerst dachten we nog dat ze er af gevallen waren, maar twee tegelijk zou wel heel toevallig zijn. Bovendien bedachten we ons later ook dat al onze wieldoppen met colsonbandjes aan de velgen waren bevestigd. Dat wilt dus zeggen dat ze waarschijnlijk gestolen zijn. We belden even naar het autoverhuurbedrijf en zij vertelden ons dat we de volgende dag even langs moesten komen.

Waar zijn onze wieldoppen heen??

Italiaans eten

Na het eten (Italiaans) was het tijd voor onze avondactiviteit: een sunset champagne cruise. Net voor zonsondergang vertrokken we in Waterfront met de boot. Tijdens het varen kregen we zoals ik net al vermeldde dus ook enkele glaasjes rosé. Lekker! Wonder boven wonder zagen we opeens ook walvissen! Normaal is het er nog geen seizoen voor vertelden ze ons dus dat was wel heel speciaal. De crew was ook super vriendelijk en heel grappig. Wat een toffe avond weer!




Zo dat was het voor de tweede (en laatste) week vakantie hier in Zuid-Afrika. Tot de volgende!

- Anouck

100 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page